7.1 Litre
Tüketim (karma)

6.2 sn
(0 - 100 km/sa)

245 BG
Nominal güç

250 km/sa
Azami hız


Interior


Dikkat! Yüksek Adrenalin İçerir.
Sizi siz yapan prensiplerinizden ödün vermeden daha fazlası için kendisini geliştirenlerdenseniz, Golf R tam da sizin için üretildi. 320 PS güce sahip 2.0 TSI motor, tüm çekiş gücünü minimum kayıpla 4 tekerleğe ileten 4MOTION® çekiş sistemi ve dördüncü evrim seviyesine erişen 7 ileri Çift Kavramalı Şanzıman “DSG” sayesinde Golf R, 0'dan 100 km/s'ye sadece 4,7 saniyede çıkarken, azami 270 km/s sürate ulaşır. Bir Golf’te ilk kez kullanılan Tork Vektörleme “Torque Vectoring”, virajlarda fizik kurallarını zorlayan bir yol tutuş sağlar. Sistemin sunduğu bir diğer yenilik olan “Drift Mode” sürüş modu, Golf R’ı gaz pedalı ve arka aks üzerinden yönlendirmeye olanak tanır. Aynı araç üzerinde önden çekiş, arkadan itiş ve dört tekerlekten çekiş özellikleri bir arada, dinamik, yenilikçi ve ilham verici Golf R’da.
** Bu sayfada yer alan ilgili ekipmanın standart ya da opsiyonel olduğunu ifade eden göstergeleri aşağıda bulabilirsiniz.
R : Standart ekipman
O : Opsiyonel ekipman
Image 1

Tork Vektörleme "Torque Vectorİng"



Volkswagen Golf

Viraj mı? Nerede ?!

Tork Vektörleme “Torque Vectoring”, arka aksta bulunan etkili bir kavrama mekanizmasını kullanır. Direksiyon açısı, araç hızı, yanal ivmelenme derecesi ve daha bir çok veriyi yorumlayarak elektronik olarak yönetilen bu sistem, 4MOTION® dört tekerlekten çekiş sisteminden arka aksa aktarılan çekiş gücünü sol ve sağ arka tekerlekler arasında değişken bir şekilde dağıtır. Sonuç: Daha yüksek viraj içi hızlar ve gelişmiş yol tutuş özellikleri. (R)

Tork Vektörleme “Torque Vectoring” sisteminin sağladığı bir diğer avantaj da Golf R’ı gaz pedalı ve arka tekerlekleri kullanarak yönlendirebilme yeteneğidir. “Drift Mode” sürüş profili ile arkadan itişli otomobillerin tüm eğlencesi, Golf R’ın zaten sahip olduğu dört tekerlekten çekişin avantajlarıyla birleşti. (R)

Image 2

2.0 TSI 320 PS Motor


Volkswagen Golf

Motor sporlarını caddeye taşıyın.

Golf R ile yarış pistinde de, caddelerde de lidersiniz. Çünkü Golf R gücünü, yüksek basınçlı direkt yakıt enjeksiyonu ve egzoz turboşarj teknolojilerine sahip gelişmiş bir TSI motordan alır. Golf R’da ayrıca hacimsel verimliliği artırmak ve güç ile tork değerlerini maksimize etmek için su soğutmalı bir ara soğutucu da görev yapar (Intercooler). Sonuç: 320 PS güç ve 420 Nm’lik olağanüstü tork değeri sayesinde, 270 km/s’de elektronik olarak sınırlandırılıncaya kadar asla kesilmeyen bir ivmelenme. (R)

Image 3

Akrapovİč® Tİtanyum Egzoz Sİstemİ


Volkswagen Golf

Saf gücün akustik ses imzası.

İçten yanmalı motorların performansını artırmanın başlıca kuralını herkes bilir. Motor en iyi şekilde nefes alıp verebilmelidir. Golf R, yüksek basınçlı turbo besleme ve su soğutmalı intercooler sistemleri ile en etkin şekilde nefes alırken, nefes verme kısmında kendisi gibi bir dünya yıldızına güvenir: Akrapovič®. (O)

Golf R, en üst düzey yarış otomobilleri ve motosikletleri için egzoz sistemleri üreten dünyaca ünlü performans egzoz sistemleri markası Akrapovič® tarafından özel olarak geliştirilmiş bir egzoz sistemi ile donatılmıştır. Sistem, yanmış gazları mümkün olan en kısa zamanda tahliye etmek için etkin bir tasarıma sahiptir. Bunu yaparken de ortaya çıkardığı etkileyici sesler, yoldaki herkese yaklaşanın saf kan bir spor otomobil olduğunu haber verir niteliktedir. (O)

Image 4

Dış Tasarım


Volkswagen Golf

Tüm bakışlara karşı geçiş üstünlüğü.

Trafikte durup da size yol veren araç sürücülerine ve yayalara şaşırmayın. Golf R’ın, uzun uzun seyretmeye değer tasarım detayları, önde geniş hava girişlerine sahip dinamik tamponlar ile başlayıp, çarpıcı marşpiyelerden dörtlü egzoz sistemi'ne kadar uzanan geniş aerodinamik eklentiler ile tamamlanır. (R)

Motor sporları seviyesinde bir aerodinamik yere basma kuvveti (downforce) sunan parlak siyah difüzör ve devasa tavan üstü spoyler, aracın benzersiz atletizmine dair ipuçları verir. (R)

Image 6

İç Tasarım


Volkswagen Golf

Kalıcı heves.

Bazı hevesler kalıcıdır, hemen geçmezler. Tıpkı Golf R'ın zihinlerde bıraktığı izler gibi. Golf R'ın premium spor koltuklarının üzerinde yapılan her yolculuk, yarış pistindeki en hızlı tur hissi uyandıracak düzeydedir. Yüksek kaliteli “Nappa” deri ile kaplı bu koltuklar, hem şıklığı hem de sportifliği özel bir seviyeye çıkarır: R seviyesine! (O)

Çarpıcı Karbon Grisi dekoratif kaplamalar, fırçalanmış paslanmaz çelik pedallar ve sol ayak dinlendirme pedi, Golf R’a özel ambiyans aydınlatması ile özel olarak renklendirilerek sizi sezgisel performansı deneyimlemeye davet eder. (R)

Image 7

Alümİnyum Alaşımlı Jantlar



Volkswagen Golf

Tarzınızı göstermek için etkileyici bir yol.

Hangi seçeneği seçerseniz seçin Golf R’ın hafif alaşımlı jantları, dururken olduğu kadar hareket halindeyken de dinamik bir görünüm sergiler. Örneğin standart olarak sunulan 19” çapındaki "Estoril" alüminyum alaşımlı jantlar ve bu jantlara giydirilmiş 235/35 R19 lastikler, Golf R’ın yolu sımsıkı kavramasını garanti altına alırken, jant kolları arasından görünen, 4 pistona sahip 18” ’lik devasa R fren kaliperleri, aracın sahip olduğu fren performansının ipuçlarını verir. (R)

Image 11

R Kokpİt Modu



Volkswagen Golf

Saf Kan Yarış Otomobili

Golf R’ın sürücü odaklı tasarlanmış iç mekanının merkezinde yer alan 10” Dijital Gösterge Paneli “Digital Cockpit Pro”, R Kokpit Modu “R-View” sayesinde yatay hız göstergesi ve vites değiştirme noktaları gibi saf kan yarış otomobillerinin sürücü arabirimlerini ekrana taşır. Aktive etmek için Çok Fonksiyonlu ve Isıtmalı “R” Deri Direksiyonun kapasitif dokunmatik tuş takımı üzerinde bulunan “R” yüzeyine dokunmanız yeterli. (R)

Böylece adım attığınız performans dünyasında, “Discover Pro” Radyo ve Navigasyon Sistemi üzerinden dilediğiniz sürüş profilini seçerek, sürüş tarzınızı tanımlayabilirsiniz. Hissedilebilir çeviklik ve saf sürüş zevki, tek tuş uzağınızda. (R)

Image 12

Sürüş Profİl Seçİmİ "Drİvİng Profİle Selectİon"



Volkswagen Golf

Performansın limitlerini zorlayın.

Golf R’da bulunan Sürüş Profil Seçimi "Driving Profile Selection", sürüş stilinize ve yol koşullarına kendisini otomatik olarak adapte eder. Elbette kontrolü devralmak istediğinizde, sadece tek bir dokunuşla istediğiniz sürüş profilini seçebilir, motor kontrol ünitesinin davranışlarını, direksiyon sertlik derecesini ve hatta Çift Kavramalı Şanzıman “DSG” vites değişim noktalarını otomatik olarak uyarlayabilirsiniz. (R)

Üstelik ilk kez Golf R’da bulunan “Drift Mode” sürüş profili ile Elektronik Stabilizasyon Programı “ESP” ‘nin, Tork Vektörleme “Torque Vectoring” ile birlikte çalışmasını sağlayarak muhteşem drift performansları elde edebilirsiniz. (R)

Image 13

Adaptİf Şasİ Kontrolü "DCC"



Volkswagen Golf

Profesyonel şasi ayarları.

Adaptif Şasi Kontrolü "DCC" ile Golf R’ın dört tekerleğinde bulunan elektronik kontrollü ayarlanabilir amortisörleri sürüş tarzınıza ve yol şartlarına göre uyarlayabilirsiniz. Sürüş Profil Seçimi “Driving Profile Selection” üzerinde tanımlı profiller ile özel amortisör ayarlarını, diğer yürür aksam ayarları ile kolayca senkronize edebilir ya da “Özel” sürüş profili üzerinden bu ayarları kendiniz belirleyebilirsiniz. (R)

Elbette sistem, değişken yol şartlarına ve sürüş ihtiyaçlarına otomatik olarak da adapte olur. Örneğin; konforlu bir ayar belirlemiş olsanız bile ani bir manevrada tüm süspansiyon sistemi ve elektro-mekanik servo direksiyon milisaniyeler içinde sertleşerek, ihtiyacınız olan maksimum kontrolü ve yol tutuşu size kazandırır. (R)

Teknik Özellikler

Kışkırtıcı bakışlarıyla sizi baştan çıkarıyor.

MODEL

R